Wednesday, June 25, 2008

不高兴咯!

今天, 老板请吃lunch, 我就猜想有事不妙,因为老板不会无原无故的请吃的哦!! 谁不知,果然不出我所料, 原来是有事要宣布!! 那就是不久的将来, 大概是在八月吧, 我们要搬office了! 是搬去比较小间一点的office!! 老板说要cut cost!! 因为租金会便宜点, 而且电费也不会酱贵, 因下个月电费又要起价喇!! 还有新环境, 交通比较方便, 而靠近又有很多银行, 蛮方便的!! 但他却没有想到...他在cut cost的当儿, 我们就在increase cost了,因为新office会离我家远一点, 而且还是非常塞车的地区,还有哦, 我还要给parking fees咯!! 一个月大概要付整RM100/-的parking fees!! (因现在的office是不用给parking的哦!!) 哎!! 无行中, 我的petrol cost & parking cost就当然会随之而增加啦!! 哎,哎,哎!! 可怜啊 !!

我最怕就是搬office了,真的很麻烦,很多东西要打包咯!而且我们是顾客的Companies' Registered Office, 到时还得一一的通知Suruhanjaya Syarikat Malaysia 关于我们转换地址!! 看来, 到时真的真的是忙到半死了!!!

还有hor~ 到时新的office我会被"逼"去与老板同一间房哦!!
(Oh My God!!!)

Boss said to me : "We will be sitting in one room, side by side, since the office is not so big."

噢!! 我的天啊!! 我可不是从此以后就没有的自由咯!! 说什么偷偷闲, 上上网, MSN 一下, 或再来一个YM...要不然就往猫家走一趟!! 哗!! 这些都会是休想了!!

唉!! 到时我的日子该怎么过呢?谁能救救我呀!!!!!

唉!
!!!!

74 comments:

Tenzin Dickyi said...

0ooo i rescue you :))

Wan Yen Chuah said...

oOhhHhh... thanks lily !!
you are my hero !!! 

绮旋 ~~ said...

ke lian ~ ><"

宋 老 said...

可怜哦。。

CSL ~ said...

唉~~~很惨啊~~~~~~~~~~~~~很像很多公司都这样。。。

唉~~~很惨啊~~~~~~~~~~~~~那个啊先生要败到几时才甘愿。。。

马先生一手的事业~就酱毁在啊先生的手上!~

再酱下去~我们就像马先生没眼看咯!

Wan Yen Chuah said...

是咯!!
真的不知如何是好!!
今天真的很不高兴!!
但又如何!!! 哎哎哎..................

Wan Yen Chuah said...

除了可怜...
还很可悲....
而又无耐....
如何是好?
接受现实~~~
呜呼唉哉!!!!

Wan Yen Chuah said...

真的很惨很惨咯!!
可怜又可悲!! :(

但是hor~~我真的有点不明白你在讲什么马先生和啊先生咯!!?? 呵呵~~~
可否解释解释一下呢??
谢谢谢谢谢谢谢谢...................... :P

loh soo hoe said...

this called life

七 禾页 said...

听到也觉得惨~
其实我的处境也和你有点像似~
只不过,是两年后的事。
我公司也是要搬,搬得很远,由Puchong搬去Kota Damansara,你可想象到有多远吗?
这一切的一切都是两年后的事,到时我还在不在这里工作,还是个问题,哈~
既然已经成了事实,接受吧~
要不然,另谋高就?怎样?想想吧

Joey Chong said...

Agree with you, I think he is not doing very good in this job, he spent too much unnecessary expenditure which bring no good result to people.

Joey Chong said...

Cannot name it too clearly, it might be an offence, you should think a bit harder

Wan Yen Chuah said...

wah !! Joey... you are so smart hor ~~ can get what she mean !!
i really can't get any hints from her lah !!
ai ya ... i am very "chi dun" liao ~~~ sigh !!
maybe too sad.. can't really think of anything already .... :(

by the way, long time no "see" ...
how are you lately !!??
miss you lor ~~ ^_*

七 禾页 said...

还想不到?嗯。。。一点点提示,国家领导人,很明显了吧?

Wan Yen Chuah said...

ya !! this is "life" ~~
or maybe is "fate" too ~~
what to do ???
force myself to accept it ~~ sigh !!!

Wan Yen Chuah said...

wah... kota damansara... really far from puchong hor ~~
but that will be 2 years later... we really do not know what will be happened then....
but for me ... not more than 2 months then will be shifted.... :(
Resign !!??? eemm.... very difficult lah..
a lot of things need to be considered before coming to this conclusion !!
i think i still have to ~~ ACCEPT it & FACE it ~~~ :(

Wan Yen Chuah said...

oOhHhhh ....i think i got some hints liao...
thanks... wengyin !!
eemm... is refer to "T" country case !!?

Yen Li Wong said...

aiyoooo... so cham lar my dear fren... "sayang sayang"...
aiz... life is like that lor... what to do??
unless you "pek pao ng lou" , otherwise still have to face the hard life everyday...
wah...sit in 1 room v boss, u better kill me lah.....

Wan Yen Chuah said...

ya lor... pity me lah!!! i am sad sad sad ........ :(
yesterday thinking of to tell you this ...
but end up too busy no time to talk to you !! aiz....
sit 1 room v boss wor ... this is the main problem that i m facing.... :( !!!!
actually i m thinking to voice up with him lah ~~~
really dun wan to sit v him in one room... otherwise really kill me lah ~~~

七 禾页 said...

嗯,既然看开了就好咯~

七 禾页 said...

呵呵呵~

CSL ~ said...

谢谢你的同意!大家都这么认为啦~我很想写在我的blog的,就是怕得罪人咯!

不过我这样的妇人。。。是不应该讲这些啦!

我还很像把昨天wengyin妹妹和wanyen讨论我家的的木瓜的问题~

来映射这两位先生的问题。。

可是!我还是delete掉!怕得罪那位啊先生~哈哈哈哈哈哈哈

相信聪明的大家。。。也明白现在你们所看的是什么情形啦!

之前他已经把我们的力量已经弄很高了~~如今呢~连蚂蚁都不如~~哈哈哈哈

我看我还是不要讲啦~~~~~~~~大家明白就好~

¤ Jolie Gan ¤ said...

我也搬过office.....
那情况真的是非笔墨能形容.....
搬后要重新整理
urgent 的文件什么的
有时急起来也找不到
真是.......唉.......

七 禾页 said...

怎么也不够我惨,我试过1年搬2次公司,够力吧?

eden . said...

wanyen,
sad to hear about that. anyway, opportunities are always there. it's only a matter of time. make your choice when it comes. as for now, just sit tight. wish you well.
eden

Wan Yen Chuah said...

其实如果你真的很想发表的话, 是可以的呀!!
不过你就只开放给你的network朋友看那就好咯!!
不要开放给所有猫友, 我想应该是没问题吧!!!
我想应该也会有很多人都很乐意留言的哦!! 呵呵~~
嗯...等你的好"文章"咯!!! OK....

Wan Yen Chuah said...

是咯!!
真的很可怕!! 当搬后又要重新整理, 真的非常伤脑筋!! =.=""""
想起也冒汗了!!! 唉.................

Wan Yen Chuah said...

哗!! 一年搬两次...够力 !!! =.="
唉!! 命运啊!! 呵呵~~~

Wan Yen Chuah said...

eden, 谢谢你的问候!!!
我也不懂该如何是好, 唯有接受事实咯!!!
唉.......可怜啊!!!!!!!

CSL ~ said...

不要啦!不要惹事生非!呵呵呵呵呵呵~~~~我是妇人!不可以讲这种问题!

会给别人讲!哈哈哈哈哈~~~~~开玩笑而已啦!

只是你讲到这种问题!我就发泄一下我们的心情!

我们的生活还是一样要过的啊!也是没有办法可以去改变什么!

我们只好少点出门,少点费用,什么都省省省。。。不论什么先生!难倒不了我们的!

我只是为了马先生而不平!马先生是我的偶像!哈哈哈哈哈!

wanyen~不要酱!给我在这里发泄下!我想应该没得罪到任何人吧·!

Wan Yen Chuah said...

没关系喇!! 发泄下是好事呀!!!
这些话题其实你不讲还大有人在讲呢!!
其实讲起又要冒火了!!
那个所为的啊先生, 真的是一败涂地!!!!
鄙视他 !!!!!!

CSL ~ said...

嘻嘻~~~~~~~~~~~~~~~

eden . said...

既然已经决定了,就别想太多.免得接下来的日子会更难过.
船到桥头自然直.把心情放松吧.好让自己有个平静的心去面对前方的挑战.
相信你能做到的.祝愿你愉快.

loh soo hoe said...

haha now is hard to find a new job

Wan Yen Chuah said...

only 嘻嘻~~
any continue news ?? ^_*

Wan Yen Chuah said...

eden, thanks for dropping me such a very good advice...
i am appreciate a lot ~~~ ^_*
by the way... what can i do, i really have to ACCEPT it & FACE it....
i like this ~~ "船到桥头自然直"!! ya, i do believe on this !!
by the time... do hope everything will be fine ~~~
thanks, eden !!

hhmm... i noticed that ~~
why so late also not sleep yet !!? hehehe ~~~

Wan Yen Chuah said...

ya !! is true !!!
nowadays is not that easy to find a job....
moreover... recession may be coming .... soon ... aizzz......

七 禾页 said...

所以咯,听到搬公司,现在还是有点怕怕~
搬之前要收拾,搬之后要整理,头都晕去~

Wan Yen Chuah said...

ya lor.. is really a "scary" job !!!!!! :(

七 禾页 said...

就是咯~

¤ Jolie Gan ¤ said...

你是比较够力咯
一年搬两次
摞命咯~~~

¤ Jolie Gan ¤ said...

发表什么?
什么文章??
我很好奇耶~~

¤ Jolie Gan ¤ said...

呵呵呵~~
好奇宝宝上了我的身
可不可以告诉我什么事啊~~~
(呃.....我似乎太八卦了.....)

Wan Yen Chuah said...

this is what she (siewlling) actually drop me the comments previously :-

**唉~~~很惨啊~~~~~~~~~~~~~那个啊先生要败到几时才甘愿。。。

马先生一手的事业~就酱毁在啊先生的手上!~

再酱下去~我们就像马先生没眼看咯!**

initially, i read also feel like "yat tou mo sui" ... blur blur de ~~ i really dun no what is she trying to say.. later.. wengyin give me some hints regarding the politics ppl.. then only i realise what is she talking about.. so siewling said she is very keen want to talk about this two ppl in her blog.. but after all, she scare about later something will happen.. cos this is very sensitive issue regarding our politics... so she decided not to say anything lor ~~~ but i did told her maybe she can bring this issue out just share with her network friends and not for everyone.. then it should be safe kuah ~~ but end up she still feel uncomfortable ..... kuah ~~ :P
(sorry ya .. a bit long winded !!)

七 禾页 said...

想回当年,我搬公司搬到我哭~

Wan Yen Chuah said...

aizz.. "ke lian" ~~~

七 禾页 said...

厉害,劲!!!
一口气给你讲完!!!

七 禾页 said...

就是咯,搬一次已经很惨了,还要搬两次!!
当我听到要搬第二次的时候,整个人是愣在那里,心想:呃,还有第二次?

Wan Yen Chuah said...

"xie xie guo jiang" ~~ hehe...
hopefully Jolie can understand what i am talking about !! ^_^

Wan Yen Chuah said...

err.... might be 3rd time ooohhhh.... hihihihi ...
so .... be prepared lor !!! :D

¤ Jolie Gan ¤ said...

说真的.....我还是不太明白是什么样的事故
只知道曾发生不愉快的事情
至于故事内容
我仍然是一头雾水
啊先生??
马先生??
事业??

Wan Yen Chuah said...

hahah... is ok ... initially i also like you ... 仍然是一头雾水!!!
but later... i relate this to a politic person... however this a JOKE also..dun laugh ya..
i relate the 啊先生which is refer to taiwan "ah bian"... and of couse the 马先生will be the "ma ying jiu" lah..... kakakakakakakakakakakaka

really stupid hor ~~ but later found out ... is actually not lah !!!
啊先生 is Mr A....and 马先生 is Mr M .... our local famous politic persons...
the story is talking about our m'sia current bad situation / economic....
hhmmm... got it !!! ??

¤ Jolie Gan ¤ said...

我 我 我
蠢到极点.... =.=""""""

七 禾页 said...

你讲得这么仔细,应该明白呱————————————

七 禾页 said...

在我工作的日子里,我就有过搬4次公司的经验~

七 禾页 said...

Jolie,你到现在还不明白啊?

Wan Yen Chuah said...

haha... is ok~~~
will tell you more "in-depth" .. if you are really interested !! :P

Wan Yen Chuah said...

wah !! it looks like you are so "experience" ....... hor ~~~ hahaha...
next time when i really moving..
i think i want to get some "advise" from you lah !! :P

Wan Yen Chuah said...

haha.. ya lor..
i am really long winded already.. .... hor... ...
but.. ...
haha.. is ok !!

七 禾页 said...

这种经验,有没有也罢~
我只希望下次公司搬的时候,能请专业搬运来搬。
其实,费用不是很贵,而且最重要的事不用我们自己动手~

¤ Jolie Gan ¤ said...

明白了明白了..... =P
我很迟钝的.....
原谅我........

Wan Yen Chuah said...

专业搬运 that's good idea.
but i think a lot of company also won get this one lah. i dun think my company will get this.. cos save cost mah !!! aizz...
but anyway if 专业搬运.. still need us to pack first.. !!
but save for us no need to 自己动手la...

Wan Yen Chuah said...

is OK...
at least ... finally you can get what i mean !!
maybe you are not bother about the politics matter.....
so.. .. aiz.. just ignore it lah !!!
better see where got "GRAND SALE" lah ~~~ haha ..

¤ Jolie Gan ¤ said...

哈哈哈哈~~~
也是,欧巴桑专注意这个 =P

七 禾页 said...

嗯,是要自己收拾咯。
但,他们会提供纸皮箱让你装入。
然后,每个箱子自己list department。
然后,他们负责由旧的公司搬去新的公司的department。
其实,这样比自己搬还省更多。(因为之前我们是自己搬的,所用的费用比专业搬运还要贵,而且还很浪费时间)
他们负责包办运送和人力。
不妨叫你老板试问价钱。

Ng Lili said...

老板省钱,我们就劳力又花钱....
天理何何存???
---------------------------------------

Wan Yen Chuah said...

欧巴桑~~好名字!!!!
靓师奶也不错哦!!! 呵呵~~

Wan Yen Chuah said...

这个主意很不错!!!
但... 我想我老板.....都是不会接受的咯!!!

Wan Yen Chuah said...

是咯!!!LILY, 你说的很对....
到底 ~~天理何在!!!
哑子吃黄莲....有苦自己知!!!!
唉~~"鬼叫你穷啊,顶硬上啦"!!!
可怜............

七 禾页 said...

你们试下问问价钱咯~
之前我公司楼上搬公司,
也是叫这种专业搬运,
大概2千到3千左右~

Wan Yen Chuah said...

wah ... 2k to 3k arh...
i think 1k he also not willing to pay lah !!!!
he is very very..... "c.... h... e..... a..... p....." one .... lah.... :(

七 禾页 said...

啊哈哈哈哈哈哈~

lim pei pei said...

Wah....so how you ah ?ur boss stingy loh hor !!
sit u beside..my god ..u cant chat msn loh ?ivylim8502@hotmail.com add me lah..

Wan Yen Chuah said...

so how... aizz.. have to accept lor ~~
but if got chance .. sure i will tell him not to sit at same room with him lah..
no more freedom ~~ sad !!
ok.. will add your msn later ya~~
you may add me also ~
my msn is wanyenchuah@hotmail.com
and YM is wanyenchuah@yahoo.com ~ ok !!